Najlepšie hevery 2023

  • Ušetrite si peniaze aj nervy pri výbere najvhodnejšieho heveru.
  • Zvoľte si na základe nosnosti, zdvihu, možností manipulácie a pomeru cena/kvalita.
  • Zistite, kde sa dajú kúpiť najlacnejšie.

Víťazi testu:

Do 33 eurOd 33 do 80 eurOd 80 do 150 eurOd 150 eurPodpery
Compass 09220 Yato YT-1720 Yato YT-1721 Geko G02196 Compass podpera
badge-price
badge-performance
badge-quality
92%
93%
94%
95%
93%
Zistiť cenu

Naša recenzia

Zistiť cenu

Naša recenzia

Zistiť cenu

Naša recenzia

Zistiť cenu

Naša recenzia

Zistiť cenu

Naša recenzia

  • Ergonómia a prítomnosť koliesok
  • Solídna nosnosť aj zdvih
  • Stabilita
  • Quick Lift System
  • Nosnosť
  • Robustná konštrukcia
  • Nosnosť
  • Dve pevné a dve otočné kolieska
  • Rýchlozdvíhací systém
  • Profesionálny prístroj
  • Robustná a odolná konštrukcia
  • Poistný ventil
  • Nízka výška minimálneho zdvihu
  • Osvedčený výrobca
  • Horšia manipulácia
  • Vzhľadom k cene žiadne
  • Väčšia hmotnosť a horšia manipulácia
  • Hmotnosť
  • Žiadne

Úvod

Niekedy sa môžeme stretnúť aj s označením zdvihák na auto. Ide o pomocníka pri zdvíhaní automobilu v prípade, že potrebujete vymeniť pneumatiky alebo vykonať bežnú údržbu či menšie opravy. Niekomu pravdepodobne napadne, že vybrať hever nie je nič zložité a na jednej strane máte pravdu. Na strane druhej sú tu ale určité technické parametre zdviháka na auto, ktoré by ste nemali podceňovať. Pripravili sme pre vás teda článok na tému „ako vybrať hever“. Poradí vám, o aké technické parametre by ste sa mali zaujímať a v rámci nášho testu Hever 2020 tiež zistíte, ktoré hevery sú tie najlepšie na našom trhu.

späť do menu ↑

Hevery a podpery

Najlepšie hevery sme pre vás zoradili do kategórií podľa ceny. Samostatnú kategóriu tvoria tiež podpery pre vozidlá, ktoré by podľa nás mali byť pre bezpečnosť používané spoločne s heverom. Nie sú drahé a môžu bezpečnosti výrazne napomôcť.

  • Zdvihák vaše vozidlo zdvihne, teda máte dostatok priestoru pre výmenu kolesa či drobný servisy.
  • Podpera vozidlo pridrží v požadovanej výške, takže môžete hever pokojne odstrániť, bez toho aby vám spadol automobil.

Podpěra

späť do menu ↑

Test heverov do 33 eur

Hevery do 33 eur sú tie najlacnejšie, ktoré na trhu zoženiete. Vyznačujú sa pomerne nízkou hmotnosťou, takže ich môžete pokojne voziť v kufri pri prípad, že by ste museli meniť pneumatiku počas vašich ciest.

PoradieNáhľadNázovHodnotenieNosnosťZdvihHmotnosťCena
1. Compass 09220
2 t 135 až 342 mm 8,7 kg Zistiť cenu

Naša recenzia

2. Road Star Hydraulický pojazdný
2 t 135 až 330 mm 8,5 kg Zistiť cenu
3. Güde Hydraulický zdvihák GSH 10T
10 t 195 až 385 mm 5,8 kg Zistiť cenu
4. 4Cars Nožnicový zdvihák
2 t 98 až 442 mm - Zistiť cenu
5. Compass Hever hydraulický pojazdný
2 t 135 až 330 mm 8.7 kg Zistiť cenu

späť do menu ↑

Víťaz testu: Compass 09220

Typ: Hydraulický │ Pohon: Ručný │ Maximálna nosnosť: 2 tony │ Minimálna výška zdvihu: 135 mm │ Maximálna výška zdvihu: 342 mm │ Kolieska: Áno │ Hmotnosť: 8,7 kg

Výhody

Ergonómia a prítomnosť koliesok

Solídna nosnosť aj zdvih

Stabilita


Nevýhody

Horšia manipulácia

Hever Compass 09220 je hydraulický a pojazdný hever, ktorý ponúka nosnosť až až 2 000 kilogramov. Minimálna výška zdvihu je 13,5 cm, maximálna potom až 34,2 cm. Táto maximálna výška bohato stačí na výmenu pneumatiky. Vďaka robustnej konštrukcii sa hever hodí skôr do garáže či do vašej dielne. Nebude úplne ideálnym spoločníkom do kufra, kam sa hodia skôr iné typy heverov. Hydraulika v zdviháku zabezpečí, že sa s heverom bude pomerne dobre a ľahko zaobchádzať. Praktické kolieska sa zase postarajú o to, že hever jednoducho premiestnite z jedného miesta na druhí bez vynaloženia zbytočnej námahy.

Zistiť cenu

Compass logo

späť do menu ↑

Test heverov od 33 do 80 eur

Hevery do 800 eur už disponujú naozaj veľkou nosnosťou, ktorú môžete využiť nielen v garáži, ale aj v dielňach. Spolu s tým ale rastie aj celková hmotnosť heverov. Nie sú preto vhodné do kufra, ale skôr do garáže.

PoradieNáhľadNázovHodnotenieNosnosťZdvihHmotnosťCena
1. YATO YT-1720
2 t 89 až 359 mm 16 kg Zistiť cenu

Naša recenzia

2. Güde GSH 20T
20 t 217 až 420 mm 10 kg Zistiť cenu
3. Güde GRH 2/330
2 t 135 až 330 mm 8,9 kg Zistiť cenu
4. Geko Hever
20t 235 až 450 mm 10 kg Zistiť cenu
5. Sixtol SX Jack 2,5T
2,5 t 85 až 385 mm 12 kg Zistiť cenu

späť do menu ↑

Víťaz testu: Yato YT-1720

Typ: Hydraulický │ Pohon: Ručný │ Maximálna nosnosť: 2 tony │ Minimálna výška zdvihu: 89 mm │ Maximálna výška zdvihu: 359 mm │ Kolieska: Áno │ Hmotnosť: 16 kg

Výhody

Quick Lift System

Solídna nosnosť

Robustná konštrukcia


Nevýhody

Vzhľadom k cene žiadne

Hever Yato YT-1720 je hydraulický, takže zdvíhanie automobilu či iného bremena nebude nijako náročné, nosnosť hevera sú 2 tony. Piestová pumpa zdviháka je ovládaná ručne, a to pomocou ovládacej tyče. Kolieska sú súčasťou hevera, takže zabezpečia jednoduchú a pohodlnú manipuláciu. Predsa len s váhou 16 kilogramov by sa bez spomínaných koliesok veľmi zle manipulovalo. Čo sa nám na heveri YATO YT-1720 páči, je bezpochyby rýchlo zdvíhací systém, ten sa nazýva Quick Lift System.

Zistiť cenu

Zdvihák je vyrobený z ocele, takže je robustný, pevný a stabilný. Zvláda teda aj trošku hrubšie zaobchádzanie. Kvalitu a bezpečnosť hevera skúšal tiež test TÜV GS (nezávislý test spoločnosti TÜV, ktorá sa špecializuje na nezávislé testy a certifikácie), ktorým zdvihák bezproblémovo prešiel. Minimálna výška zdvihu je takmer 9 cm, maximálna takmer 36 cm. To sú hodnoty, ktoré by mali byť pre väčšinu automobilov plne dostačujúce. Vďaka hmotnosti a robustnosti sa hodia skôr do garáže či dielne.

Yato logo

späť do menu ↑

Test heverov od 80 do 150 eur

Hevery do 150 eur disponujú dobrým minimálnym zdvihom, takže sú vhodné aj pre automobily s veľmi nízkou svetlou výškou. Rovnako tak aj maximálny zdvih presahuje 40 cm. Je to ale vykúpené vysokou hmotnosťou zdvihákov.

PoradieNáhľadNázovHodnotenieNosnosťZdvihHmotnosťCena
1. YATO YT-1721
2,5 t 89 až 457 mm 32 kg Zistiť cenu

Naša recenzia

2. Güde 3/470
3 t 130 až 465 mm 28,7 kg Zistiť cenu
3. Güde Pojazdný GRH 2,5/510 L
2,5 t 75 až 515 mm 35 kg Zistiť cenu
4. Güde GRH 3/500 Q
3 t 145 až 500 mm 39 kg Zistiť cenu
5. DEMA RH 465
3 t 20 až 465 mm 29 kg Zistiť cenu

späť do menu ↑

Víťaz testu: Yato YT-1721

Typ: Hydraulický │ Pohon: Ručný │ Maximálna nosnosť: 2,5 tony │ Minimálna výška zdvihu: 89 mm │ Maximálna výška zdvihu: 457 mm │ Kolieska: Áno │ Hmotnosť: 32 kg

Výhody

Solídna nosnosť

Zdvih

Kolieska


Nevýhody

Väčšia hmotnosť a horšia manipulácia

Hydraulický hever Yato YT-1721 disponuje piestom, ktorý ovládate ručne. Pomocou piestu potom môžete zdvíhať aj ťažké bremená, pretože nosnosť zdviháka dosahuje 2,5 tony. Hlavná výhoda je nízky profil, ktorý zaisťuje minimálny zdvih 8,9 cm. Aj cez tento nízky profil ponúka YATO YT-1721 slušnú nosnosť, ktorá je dostatočná pre väčšinu osobných automobilov. Maximálna výška zdvihu je slušných 45,7 cm, to je veľmi dobrá výška. Kolieska sú súčasťou hevera, takže aj pri celkovej váhe 32 kilogramov sa s ním pohodlne manipuluje. Spracovanie i použité materiály sú vhodné aj pre náročnejšie používanie v garážach alebo dielňach.

Zistiť cenu

Yato logo

späť do menu ↑

Test heverov od 150 eur

Ak sa rozhodnete pre výber hevera nad 150 eur, potom vedzte, že ide o zdviháky, ktoré môžete používať aj v profesionálnych autoservisoch a pneuservisoch. Tomu zodpovedajú nielen ich vlastnosti, ale aj cena.

PoradieNáhľadNázovHodnotenieNosnosťZdvihHmotnosťCena
1. Geko G02196
4 t 100 až 520 mm 44 kg Zistiť cenu

Naša recenzia

2. Güde GRH 2/500 LN
2 t 70 až 500 mm 44,7 kg Zistiť cenu
3. Geko 3t
3t 140 až 470 mm 30 kg Zistiť cenu
4. DEMA zdvihák
22 t 25,5 až 545 mm 37 kg Zistiť cenu
5. Dema DRW 2500
2,5 t 85 až 520 mm 35,14 kg Zistiť cenu

späť do menu ↑

Víťaz testu: Geko Premium G02196

Typ: Hydraulický │ Pohon: Ručný │ Maximálna nosnosť: 4 tony │ Minimálna výška zdvihu: 100 mm │ Maximálna výška zdvihu: 520 mm │ Kolieska: Áno │ Hmotnosť: 44 kg

Výhody

Profesionálny prístroj

Robustná a odolná konštrukcia

Technické parametre

Poistný ventil


Nevýhody

Cena

Hmotnosť

Geko Premium G02196 je pevný hever, ktorý je určený nielen pre domáce použitie, ale predovšetkým už pre profesionálne autoservisy a pneuservisy. Nosnosť tohto hevera je až 4 tony, takže si zdvihák hravo poradí nielen s osobnými automobilmi, ale aj s niektorými úžitkovými vozidlami. Minimálna výška zdvihu je 9,5 cm, čo nie je najhoršia hodnota. Maximálna zdvihová výška je 52 cm. Vďaka kvalitnej konštrukcii zvládne hever i každodenný nápor práce.

Zistiť cenu

Konštrukcia zdviháka je vyrobená z veľmi pevného valcovaného plechu. Dvojitá hydraulická pumpa umožňuje pomerne rýchle a tiež plynulé zdvíhanie ťažkých bremien. Pre spustenie späť na zem slúži integrovaný vypúšťací ventil, ktorý disponuje tiež poistným ventilom. Ovládanie prebieha pomocou rukoväte. Tá je dvojdielna s celkovou dĺžkou 125 cm. Hmotnosť hevera je 44 kg, bez koliesok by sa teda rozhodne nezaobišiel.

Geko logo

späť do menu ↑

Test podpier pre vozidlá

Podpery pre vozidlá sú skvelou pomôckou v prípade, že potrebujete automobil zdvihnúť na viacerých miestach, ale máte iba jeden hever. Skvele slúži aj ako bezpečnostný prvok k heveru pre prípad, že by hever z nejakého dôvodu zlyhal. Ceny podpier sa spravidla pohybujú pod 33 eur.

PoradieNáhľadNázovHodnotenieNosnosťZdvihCena
1. Compass podpera
3 t 275 až 410 mm Zistiť cenu

Naša recenzia

2. Güde 84121 nastaviteľné podpery
3 t 288 až 425 mm Zistiť cenu
3. Güde 84119
2 t 275 až 365 mm Zistiť cenu
4. Dema Podstavec pod karosériu
2 t - mm Zistiť cenu
5. Compass Podpera TÜV/GS
2 t 278 až 366 mm Zistiť cenu

späť do menu ↑

Víťaz testu: Compass podpěra

Maximálna nosnosť: 3 tony │ Minimálna výška zdvihu: 275 mm │ Maximálna výška zdvihu: 410 mm

Výhody

Nízka výška minimálneho zdvihu

Osvedčený výrobca


Nevýhody

Žiadne sme neobjavili

Compass podpera má nosnosť až 3 tony, čo ako podpera vozidla bohato postačuje. Tento typ podpier je tiež veľmi stabilný, a to predovšetkým vďaka štyrom nohám. Výška podpier je nastaviteľná od 275 do 410 mm. Vďaka týmto podperám môžete zaistiť stabilitu vozidla v prípade, že je zdvihnutý na heveri. Podpery by rozhodne nemali chýbať vo výbave garáže ppri prezúvaní pneumatík či drobnejších opravách, prí, ktorých je potrebné mať vozidlo zdvihnuté. Spoločnosť Compass je známa svojimi výrobkami práve na poli autodoplnkov, na tieto podpery sa tak môžete vždy spoľahnúť. Výhodou je tiež pomerne nízka hodnota minimálneho zdvihu, takže sa nemusíte báť ani o automobily s nižšou svetlou výškou vozidla.

Zistiť cenu

Compass logo

späť do menu ↑

Najväčší výrobcovia heverov

Mohlo by sa zdať, že hevery sú pomerne jednoduché zariadenia a teda nie je potreba príliš riešiť značku, opak je pravdou. Existuje rada osvedčených výrobcov, u ktorých investujete do kvality. Zároveň, pokiaľ ide o väčšiu firmu, vám to prináša výhody napríklad v podobe lepšej dostupnosti náhradných dielov alebo servisu.

späť do menu ↑

Ako vybrať hever?

Hever je pre údržbu automobilu jednoducho nevyhnutnosťou, preto by mal byť niekde v garáži po ruke. Koniec koncov, pre niektoré autá je hever stále súčasťou povinnej výbavy. Aby ste sa v ponuke zdvihákov na auto nestratili, to najzásadnejšie pre výber hevera nájdete v tejto kapitole, kde si všetko podstatné napíšeme.

Typ hevera – nosná konštrukcia

Prakticky môžeme rozlíšiť celkom štyri typy heverov. Vždy sa líšia spôsobom použitia, svojimi vlastnosťami, ale aj nosnosťou, ktorá je pomerne dôležitá. Na aké typy hevera teda môžeme v rámci obchodov natrafiť?

  • Profesionálne (stĺpové) hevery – ide o profesionálne zdviháky určené do autoservisov a pneuservisov. Ide o robustné dvojstĺpové zdviháky, ktoré si s automobilom hravo poradia. Profesionálne hevery sa ešte ďalej delia pre potreby nášho článku, ale ďalšie delenie nie je nutné rozvádzať.
  • Nožnicové hevery – vyskytujú sa najčastejšie a vyznačujú sa svojou skladnosťou. Môžete ich preto pokojne voziť aj vo vašom aute, keď by bolo potrebné nasadiť rezervu či snehové reťaze. Konštrukčne je tvorený z dvoch ramien, ktoré sa roztvárajú. Kľukou, ktorá je súčasťou hevera, otáčate oceľovú skrutku, vďaka ktorej sa ramená roztvárajú. Tento typ zdviháka patrí k lacnejším, čo je zase vykúpené väčšou fyzickou námahou pri zdvíhaní automobilu.
  • Hrebeňové hevery – tieto zdviháky sú manuálne, pre zdvihnutie automobilu tak potrebujete vynaložiť fyzickú námahu. Samotný mechanizmus je zostavený z kolmej ozubenej osi. To znamená, že vozidlo zdvíhate cez jednotlivé zuby hore. Tento typ hevera je vybavený tiež brzdou, ktorá vám umožní upevniť vozidlo, resp. hever v požadovanej výške. Hrebeňové hevery bývajú drahšie a tiež sa s nimi stretnete zriedkakedy.
  • Pákové hevery – aj tento typ hevera sa ovláda ručne a funguje na princípe dlhej páky. Spravidla sa s nimi stretnete v priemysle či hospodárstve. Pri automobiloch sa prakticky nepoužívajú.
  • Podpery – v tomto prípade nejde o zdvihák alebo hever v pravom slova zmysle. Prakticky ide iba o výškovo nastaviteľnú oceľovú konštrukciu, ktorou podopriete zdvihnuté vozidlo. Takáto podpera môže zabrániť pádu vozidla v prípade, že by napríklad zlyhal hever.

Typ hevera – mechanizmus

Povedali sme si niečo o tom, že hevery majú rôzne typy nosných konštrukcií. Pri heveroch ale máme aj rôzne mechanizmy, ktoré zabezpečujú samotné zdvíhanie vozidla. Aké mechanizmy teda môžeme v prípade hevera využiť?

  • Hydraulické hevery – tieto hevery sú robustné, aj to je dôvod, prečo ich nájdete skôr v garážach ako v kufri auta. Ako napovedá samotný názov, automobil je v tomto prípade zdvíhaný pomocou hydrauliky. Môžete naraziť na dva typy zdviháka. Jeden je s kompresorom, čo znamená, že celý proces zdvíhania vozidla prebieha bez vašej fyzickej sily. Pri druhom type pumpujete s násadou, čím auto zdvíhate. Fyzická námaha je ale neporovnateľne menšia ako pri nožnicových heveroch. Vozidlo na zem postupne spúšťate pomocou ventilu, takže opäť bez zvýšenej manuálnej práce. Hydraulické zdviháky bývajú tiež kvôli svojej hmotnosti vybavené kolieskami, aby sa s heverom lepšie manipulovalo.
  • Mechanické hevery – tento typ hevera používa pre zdvíhanie automobilu kľuku alebo páku. Tá sa ovláda ručne, takže zdvihnutie vozidla je pomerne fyzicky náročná aktivita. Na druhej strane ide o ľahké a pomerne lacné varianty zdvihákov.
  • Pneumatické hevery – tieto hevery nie sú príliš bežné. Po zdvíhaní využívajú tlak vzduchu, od toho sa odvíja aj ich ďalšie označenie, vzduchové hevery. Tento typ je ale najťažší, najdrahší a tiež najväčší.

Nosnosť

Nosnosť je vôbec najdôležitejší parameter hevera. Je udávaná v kilogramoch a určuje, akú váhu je schopný zdvihák zdvihnúť, bez toho aby došlo k poškodeniu ako hevera, tak vozidla. Vždy sa preto odporúča mať zdviháky s vyššou nosnosťou, než akú potrebujete. Problém však je, že s nosnosťou potom rastie aj cena. Všeobecne sa dá riadiť radou, že potrebujete minimálne rovnakú nosnosť hevera, ako je váha vášho vozidla. Nosnosti začínajú niekde približne pri pol tone a končia niekde pri desiatich až dvadsiatich tonách.

Zdvih

Zdvih hevera udáva, v akej minimálnej či maximálnej výške môže hever fungovať. Tento parameter záleží predovšetkým na tom, akú svetlú výšku má vaše vozidlo. To znamená, že minimálna výška zdvihu musí byť menšia, než je svetlá výška automobilu. Maximálna výška zdvihu by mala byť aspoň dvadsať centimetrov. To je optimálna výška preto, aby ste mohli bez problémov nasadiť zimné reťaze alebo vymeniť pneumatiku.

Hmotnosť

Hmotnosť je v prípade hevera skôr okrajovým parametrom, môže ale v niektorých prípadoch hrať úlohu. Tie najľahšie zdviháky začínajú s hmotnosťou okolo 2 kilogramov a postupne váha stúpa pokojne k 40 kilogramom a vyššie. Je preto dobré si rozmyslieť, či budete používať hever skôr v garáži, alebo ho potrebujete skôr do kufra pre každý prípad.

Hever do záhlaví

Zvedání auta heverem

späť do menu ↑

Finálny verdikt

Rovnako ako pri ďalších produktoch, aj v prípade heverov ich kvalita rastie s cenou. V rámci heverov môže aj pár stoviek navyše hrať obrovskú úlohu nielen v dielenskom spracovaní samotného hevera, ale predovšetkým v jeho nosnosti, pohodlnosti manipulácie atď. Je preto potrebné si skutočne uvedomiť, či potrebujete hever do kufra pre všetky prípady, alebo ho budete využívať častejšie na najrôznejšie ťažké bremená. Ani drahšie zdviháky ale nie sú extra predražené, takže za kvalitný hever na takmer profesionálne použitie zaplatíte okolo 100 eur. Pri výbere vždy myslite na jeho plánované využitie a tiež na technické parametre vozidla. Musia mu zodpovedať nosnosť i výška zdvihu.

späť do menu ↑

Ako bezpečne používať hever?

S heverom je potrebné bezpečne zaobchádzať, aby nedošlo k zraneniu alebo poškodeniu vášho vozidla. Preto sa pred zdvíhaním vozidla vždy uistite, že je podklad dostatočne pevný a rovný. Na štrku či v blate nie je ideálne hever používať. Vo vozidle by mala byť zaradená rýchlosť a mala by byť tiež zatiahnutá ručná brzda. O čom ľudia často nevedia, je fakt, že nemôžete heverom zdvíhať vozidlo tam, kde sa vám zachce. Musíte zvoliť správne miesto, ktoré je na to určené. Predídete tak poškodeniu vozidla. Tieto miesta nájdete spravidla v príručke k vozidlu. Všeobecne sa ale dá povedať, že ideálne miesto pre zdvíhanie sa nachádza v blízkosti nápravy a býva spravidla označené šípkou alebo niečím podobným. Môžete na tomto mieste objaviť tiež prelis. Pre absolútnu bezpečnosť sa odporúča používať tiež spomínané podpery, ktoré vaše vozidlo udržia v prípade, že zlyhá hever. Tieto podpery je možné používať aj v prípade, že chcete zdvihnúť vozidlo na dvoch miestach, ale nemáte dva hevery.

späť do menu ↑

Iné využitie hevera…

Hoci sa v prípade hevera bavíme primárne o automobiloch, môžete ho využiť v domácnosti či na chalupe aj iným spôsobom. Na čo môže ešte hever slúžiť a ako vám môže pomôcť?

  • Iné stroje – Ak vlastníte záhradné traktory či ťažšie kosačky na trávu, potom môžete pohodlne tieto stroje zdvihnúť, bez toho aby ste museli vynaložiť extrémne úsilie. Hever sa môže hodiť aj pre vyčistenie kosačiek po náročnom kosení trávy.
  • Domáce opravy – Potrebujete zdvihnúť niečo ťažké pri opravách na chate či okolo domčeka? Potom sa hever môže rozhodne hodiť. Niektorí profesionálni remeselníci hevery a zdviháky bežne používajú.

Záverom už nezostáva, než vám popriať, aby ste museli hever používať čo najmenej a aby sa vám poruchy na aute a pneumatikách vyhýbali oblúkom 🚙😊